Każda osoba, która postanawia założyć przedsiębiorstwo lub firmę musi zastanowić się nad zaprojektowaniem dobrego loga. Dobre logo odzwierciedla dusze firmy – jego kształt, kolorystyka i ogólny wygląd musi odpowiadać potrzebom i założeniom firmy. Dobre logo powoduje, że świadomość klientów na jej temat rośnie a co za tym idzie firma cieszy się dobrym zdaniem i opinią wśród klientów.
Teraz małe zadanie: wyobraź sobie stację benzynową na której często tankujesz. Jeżeli jesteś w stanie bez problemu opisać ogólny wygląd loga, znaczy że jest to dobre rozpoznawalne logo. Teraz przypomnij sobie nazwę czarnego, gazowanego napoju, który jest szczególnie szkodliwy dla zębów. Widzisz już logo firmy przed oczami? Właśnie!
Wbrew pozorom, kwestia loga jest bardzo często pomijana przez właścicieli firm. Odpuszczają oni inwestycje wynikające zatrudnienia pomocy graficznej na rzecz gotowego obrazka, dostępnego w internecie jako swoje logo. Nie dość że może to być pogwałcenie praw autorskich, to ludzie szybko mogą zorientować się, że ktoś nie był rozrzutny i wykorzystał popularny i gotowy wzór. Takie wypadki, często zamiast wzbudzać klientów zainteresowanie, wzbudzi jednak poczucie braku profesjonalizmu firmy.
Jak zbudować rozpoznawalne logo?
Siła znajdująca się w dobrym logu, to jego wizualność. Badania naukowców wskazują, że łatwiej zapamiętujemy grafikę niż tekst. W czasie wszechobecnego konsumpcjonizmu, klient który chce dokonać zakupu dobra bądź usługi poznaje firmę własnie za pomocą loga. Jest to pierwsze spotkanie na linii klient – firma. Statystycznie większą szansę na powodzenie dokonania zakupu ma logo, które budzi pozytywne emocje. Jeżeli nasze logo, budzi pozytywne skojarzenia, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że klient do nas wróci, co na pewni korzystnie wpływa na zjawisko konkurencji. Widać pewną zależność – chytry dwa razy traci. Potencjalnie,inwestycja w logo, zwraca się w postaci zadowolonych i wiernych klientów.
Przy projektowaniu loga, wybieramy fachowca, który jest specjalista w swojej profesji. Nie kierujemy się radami najbliższych nam osób – tylko prawdziwy fachowiec, który dodatkowo pozna specyfikę firmy może zbudować logo odpowiadające jego założeniom czy misji.
Poniżej przykłady firm, które ewidentnie skąpiły pieniędzy na dobre logo. Pamiętajmy też, że w dobie XXI wieku oraz internetu, nic nie pozostaje bez echa. Internauci często potrafią wokół jednego potknięcie tyle szumu, że nawet najlepsze złączenia i misja firmy mogą gdzieś przepaść w balonie kompromitacji nadmuchanym prześmiewczymi komentarzami.